ČSSD vyráží za lidmi. Kampaň zahájila ve čtrnácti krajích

Sociální demokraté dnes ve čtrnácti krajích České republiky zahajují kampaň před volbami do Poslanecké sněmovny. Kandidáti a kandidátky do říjnových voleb vyrazili mezi lidi do podniků, komunitních a pečovatelských center, chráněných dílen i nemocnic. Budou hovořit s odboráři, dobrovolnými hasiči i dělníky a širokou veřejností.

Nezveme lidi na náměstí," vysvětluje úkol, který svým stranickým kolegům zadal, lídr do sněmovních voleb Lubomír Zaorálek, „vyrážíme naslouchat lidem." Podle Zaorálka je třeba jasně říci, že sociální demokracie je zárukou, že bude pokračovat zvyšování mezd, že důchody zvládne stát platit z veřejných zdrojů, že je bude zvyšovat podle růstu cen a platů a že nedojde ke zvyšování věku odchodu do důchodu nad 65 let. Volební lídr ČSSD také zdůrazňuje, že „ČSSD nedovolí návrat jakýchkoli poplatků, které by omezovaly přístup lidí ke zdravotní péči, a odmítne jakékoli pokusy o privatizaci nemocnic."

Lídryně kandidátky ČSSD v Libereckém kraji a ministryně práce a sociální věcí Michaela Marksová připomíná také téma „podpory mladých rodin a dostupného bydlení, jehož přijetí letos bohužel znemožnila pravice v Poslanecké sněmovně." Marksová také zdůrazňuje, že ČSSD bude usilovat o zrušení takzvané karenční doby. Díky tomu by všichni nemocní měli nárok na nemocenskou od prvního dne nemoci.

S voliči ve svém regionu jsem v kontaktu nepřetržitě," říká lídr kandidátky ve Zlínském kraji Antonín Seďa. „Není to tak, že bych dnes třeba do České zbrojovky v Uherském Brodě vyrazil poprvé. Sám se věnuji obraně a bezpečnosti jako poslanec a nejen s vedením tohoto významného zaměstnavatele řeším problémy pravidelně." Podle Sedi je dnes, kdy je v České republice nízká nezaměstnanost, důležité posílit roli odborů při vyjednávání o mzdách, zvlášť kdyby tlak na pokračování levné práce měl být spojený s přijímáním agenturních zaměstnanců.

ČSSD bude podle Zaorálka upozorňovat také na plány pravicových stran od politického hnutí ANO, přes ODS až po TOP 09. „Ty chtějí," říká Zaorálek, „obnovit poplatky ve zdravotnictví nebo snižovat daně tak, že by v rozpočtu chybělo až sto miliard korun." Takovéto hazardování s veřejnými rozpočty je pro Zaorálka „zcela nepřijatelné.„ Není náhodou, říká k tomu, „že díky vládě vedené ČSSD klesl v tomto volebním období státní dluh o osm procent HDP.

České republice se mimořádně ekonomicky daří, díky silnému hospodářskému růstu máme všechny předpoklady, aby lidé v naší zemi měli přístup ke kvalitním veřejným službám – ke zdraví a vzdělání bez poplatků i k důchodům. Zachování a rozvoj kvalitních veřejných služeb jsou ústředním tématem kampaně české sociální demokracie," říká celostátní lídr ČSSD Lubomír Zaorálek. „Zároveň," dodává, „musíme udělat všechno proto, aby se prosperita, kterou naše ekonomika dnes vykazuje, projevila v peněženkách co nejvíce lidí. Předkládáme program zcela konkrétních opatření pro růst mezd. Protože když bohatne země, musí bohatnout i lidé."

 

převzato ze: www.cssd.cz

Europoslankyně Olga Sehnalová spouští spotřebitelskou poradnu

Olga Sehnalová (ČSSD), členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu, spouští počínaje dnešním dnem spotřebitelskou poradnu. Lidé z celé České republiky se mohou prostřednictvím emailové adresy spotrebitel@sehnalova.cz obracet na poradnu s dotazy, týkajícími se zejména problematiky používání nekalých obchodních praktik ve spotřebitelských smlouvách, ale také dalších oblastí ochrany spotřebitele. Využití poradny je pro spotřebitele zdarma. 

Europoslankyně Sehnalová se pro vytvoření spotřebitelské poradny rozhodla v návaznosti na sérii seminářů, které již několik let pořádá s cílem seznámit účastníky s nekalými obchodními praktikami a možnostmi, jak se proti nim bránit, ale také jak reklamovat zboží či službu, jak vracet zboží a nepřijít o peníze či jak postupovat při změně obchodních podmínek. V rámci nich se na poslankyni často obraceli spotřebitelé s konkrétními dotazy či žádostí o podrobnější konzultaci případů, kdy narazili na nezákonné jednání ze strany prodejců výrobků či služeb.

 „Spotřebitelská poradna je určena všem spotřebitelům, kteří se zajímají o svá práva. S žádostí o radu se mohou obracet i ti, kteří se přou s obchodníkem a neví, jak postupovat a na koho se obrátit. Takových lidí je stále bohužel hodně, a právě proto je připraven odborný poradce, který zdarma poradí, jak se bránit a případně odkáže na i příslušné dozorové orgány,“ vysvětluje vznik poradny europoslankyně Olga Sehnalová.


Poděkování voličům

Děkuji všem, kteří jste využili svého práva a přišli k volbám. Velmi si toho vážím a chci upřímně poděkovat za podporu, kterou jsem získal.

Přijďte prosím k volbám i tento víkend, kdy svým hlasem můžete rozhodnout o tom, kdo v Senátu v příštích letech bude spolurozhodovat o přijímaných zákonech. Přeji Vám šťastnou ruku při výběru kandidáta, který bude prosazovat zákony, které budou blízké Vašim očekáváním. Česká strana sociálně demokratická bude pokračovat v politice, která si klade za cíl lepší život slušných lidí.

Jaroslav Chmelař

Andrej Babiš si kupuje nemocnice

 

Jen silná podpora ČSSD v krajských volbách 7. a 8. října může zabránit, aby Andrej Babiš ovládl kraje. Pokud se mu to podaří, bude mít cestu k nákupu krajských nemocnic mnohem snazší a určitě ji využije. Nedovolíme nikomu, aby si udělal z kraje svou firmu. Peníze musejí být pro pacienty, nikoliv pro zisky investičních fondů.

 

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/420115/babisuv-fond-roste-koupil-jednu-z-nejvetsich-poliklinik-v-cesku.html

 

 

 

Náš nový billboard

15. března 2016

 V rámci naší kampaně "Dva roky ve vládě" jsme zveřejnili nový billboard. Jsme rádi, že vás naše kampaň zaujala.

Máme taky doprovodné video: Objevilo se v pondělí 10. března 2016 a za pouhý týden mělo přes 35 tisíc zhlédnutí, celkově kampaň lákající stránky kampaně www.srdcebijevlevo.cz zobrazilo přes 8 milionů zařízení, celkově šlo o více než 31 milionů zobrazení a logo ČSSD lidé viděli přes 15 milionů minut.

„Jsme rádi, že se lidé na internetu o naši práci zajímají a pozitivně ji hodnotí, odpovědí na kampaň Dva roky ve vládě jsou převážně kladné emaily nebo konkrétní dotazy občanů,“ řekl Bohuslav Sobotka s tím, že o kampaň je zájem především mezi lidmi ve věku 25 až 44 let.

Podle jeho slov to ukazuje na skutečnost, že kampaň na internetu byla zvolena správně a dostala se i k cílovým skupinám, které nejsou typickými voliči sociální demokracie.

převzato ze: www.cssd.cz

Kanditátka ČSSD pro komunální volby 2014 v Hulíně

Program ČSSD pro město Hulín na období 2014 až 2018

Sociální demokracie jde do další volební bitvy! Oslovte své blízké i známé, ať nám dají hlas!

10.10.2014 Důležitou událost si na tento pátek a sobotu poznamenali do kalendáře všichni sociální demokraté. Netřeba připomínat, že se v těchto dnech konají důležité komunální volby a také první kolo voleb senátních. Rádi bychom vás ale jménem vedení strany požádali, abyste teď přečetli argumenty Bohuslava Sobotky, proč je důležité jít hlasovat. Oslovte také své blízké i široké okolí s žádostí o podporu ČSSD!

Že volby nic nezmění? To je zásadní omyl!

Názor, že volby nic neznění a že bude pořád vše stejné je zásadně chybný. Stačí se jen trošku ohlédnout zpět a zrekapitulovat, co se naší vládě za osm měsíců už všechno povedlo vykonat a změnit.

Vláda pod vedením sociálních demokratů prosadila mnoho pozitivních změn – snížili jsme nejen daně z přidané hodnoty u knih a léků, ale také daně pro pracující důchodce a rodiny s dětmi. Zrušili jsme poplatek u lékaře a za recept. Prosadili jsme, aby přibývalo míst ve školkách. Zasadili jsme se o zvýšení platů policistů, hasičů, lidí v sociálních službách a učitelů. Stojíme také za vyšší valorizací penzí a zvýšením minimální mzdy o 700 korun. Vládní koalice se zbytečně nehádá a nemusela řešit žádné skandály. Zklidnili jsme poměry v zemi a dali vládě potřebnou stabilitu. Po osmi měsících naší vlády důvěra v politiku obecně roste a samotné vládě důvěřuje 49% občanů. Něco takového bylo ještě před rokem v Česku nepředstavitelné. V posledních třech měsících rostou rovněž postupně i preference ČSSD. Naši zemi se nám po letech neúspěšné, nestabilní a chaotické vlády pravice daří měnit k lepšímu!

Plnění našich závazků

Všechny naše kroky mají jedno společné. Jde o věci, které jsme před parlamentními volbami voličům slíbili. Je to přitom jen první část – v plnění našich závazků budeme pokračovat, ať už jde o posílení ekonomiky a růst pracovních míst, boj proti kriminalitě, prokazování původu majetku, zavedení elektronické evidence tržeb, lepší kontrolu obchodních řetězců, které prodávají potraviny, nebo boj s lichvou a se zneužíváním exekucí. Pokračujeme a budeme ve vládě nadále tvrdě pracovat ve prospěch občanů a celé země.

Hlas pro ČSSD v komunálních a senátních volbách posílí naši pozici i na celostátní úrovni a umožní nám i nadále dávat nové české vládě jasný sociální rozměr. Proto jsou tyto volby tak důležité a věřím, že je ČSSD vyhraje.


Bohuslav Sobotka, předseda ČSSD, předseda vlády

převzato ze: www.cssd.cz

MO ČSSD Hulín_pozvánka na schůzi.pdf (269888)

 

MO ČSSD Hulín

Vážení členové MO Hulín

Dovolte mi pozvat Vás na členskou schůzi, která se uskuteční

v neděli 17. listopadu 2013, začátek 17:00 hod ( výbor 16:00 hod.)

místo konání: Reataurace Peklo (na sokolovně) Hulín

Program:

1) Zahájení

2) Schválení programu

3) Zprávy z radnice

4) Zhodnocení výsledků voleb do PS PČR

5) Zprávy z OVV

6) Zprávy v OK

7) Zprávy z KK

8) Diskuse

9) různé

10) usnesení a závěr

S pozdravem

Radek Navrátil

předseda MO ČSSD Hulín

 

   
 

Bc.Radek Navrátil   

www.facebook.com/vsehlasy 

Věk 35 let

Povolání: Manažer výrobního systému společnosti VALEO

Politik: Člen Rady města Hulín, zastupitel. místopředseda MO ČSSD Hulín

Motto: "Orli nelétají ve formacích!" ( T.Baťa)

Je mi ctí reprezentovat město Hulín mezi kandidáty do PS PČR a věřím, že start ze 13. místa neznamená předem prohraný závod.

Děkuji Všem, za jejich podporu.      

 

 

 

ZODPOVĚDNĚ, AKTIVNĚ A SMYSLUPLNĚ se podílejte na vlastní budoucnosti.

Staňte se členy ČSSD v Hulíně, jedné z nejmladších organizací v ČR.

Nečekejte, jak věci dopadnou a přijměte vlastní zodpovědnost.

kontaktujte nás na : radeknavratil78@gmail.com

Druhý pilíř Nečasovy penzijní reformy zrušíme!

Anketa

Půjdete volit v předčasných volbách?

ano (1 347)
56%

ne (138)
6%

ještě nevím (924)
38%

Celkový počet hlasů: 2409

Usnesení Předsednictva ČSSD k aktuální politické situaci a vztahu k Rusnokově vládě

06.08.2013 Níže uvedený návrh předsedy ČSSD B. Sobotky k současné politické situaci byl jednomyslně dne 6.8.2013 schválen Politickým grémiem a následně jednomyslně schválen Předsednictvem ČSSD:

  1. ČSSD nadále pokládá za nejlepší a zcela prioritní řešení současné politické krize rozpuštění Poslanecké sněmovny a uskutečnění nových voleb. Poslanci ČSSD navrhnou či podpoří hlasování o rozpuštění Poslanecké sněmovny tak, aby se volby mohly uskutečnit ještě do konce roku 2013, pokud bude reálná možnost získat pro rozpuštění Poslanecké sněmovny potřebné množství hlasů. P ČSSD ukládá předsedovi ČSSD iniciovat v této věci jednání všech parlamentních stran. 
  2. ČSSD doporučuje poslancům zvoleným za ČSSD, aby při nadcházejícím hlasování Poslanecké sněmovny o důvěře podpořili vládu Jiřího Rusnoka s tím, že se jedná o jednu z možných cest k prosazení předčasných voleb a rovněž možnost, jak oddálit návrat zkompromitované koalice ODS a TOP 09 do vlády ještě před konáním parlamentních voleb. Hlasování ČSSD pro důvěru vládě Jiřího Rusnoka neznamená podporu krokům, které by do budoucna oslabovaly parlamentní systém vlády v zemi a vedly k zavedení prezidentského systému. ČSSD nadále zůstává opoziční stranou a bude podporovat pouze takové kroky vlády, které budou ve prospěch občanů a v souladu s programem ČSSD. Vládu Jiřího Rusnoka považuje ČSSD za vládu přechodnou, která by měla překlenout období do předčasných voleb a řešit pouze neodkladné kroky, týkající se správy země.
  3. ČSSD ukládá předsedovi ČSSD iniciovat jednání parlamentních politických stran s cílem najít shodu na takových nezbytných úpravách Ústavy, které v souvislosti se zavedením přímé volby prezidenta zpřesní pravomoci jednotlivých ústavních institucí tak, aby byl i nadále plně zajištěn parlamentní charakter České republiky. Jde například o stanovení lhůt pro jednotlivé pokusy o sestavení vlády, zpřesnění postupu prezidenta při jmenování vlády po volbách a jmenování členů bankovní rady ČNB v součinnosti alespoň dvou ústavních institucí. P ČSSD doporučuje poslancům ČSSD prosadit potřebné ústavní změny ještě v tomto volebním období.

převzato ze: www.cssd.cz

 

Vláda jako šidítko

24.07.2013 Je myslím důležité si zopakovat některá fakta. Prezidentské volby nezměnily poměr sil v Poslanecké sněmovně. I když máme levicově orientovaného prezidenta, v Poslanecké sněmovně je sice velmi těsná, ale pravicová většina, daná výsledkem voleb z roku 2010. Také proto ČSSD v minulých třech letech pětkrát neuspěla s hlasováním o vyjádření nedůvěry vládě. Nejlepší skóre, kterého v této souvislosti opozice dosáhla, bylo 93 hlasů pro pád vlády při posledním hlasování. Nečasova vláda neskončila díky tomu, že byl Miloš Zeman v letošním roce zvolen prezidentem republiky, ale proto, že Petr Nečas podal sám demisi pod tlakem skandálu, který se devastujícím způsobem dotýkal jeho soukromí a také vládní ODS. Koaliční vláda se tak po třech letech zhroutila sama v důsledku vážných personálních chyb a podezření z korupčního jednání.

Ti, kdo se snaží přimět ČSSD k hlasování pro nestandardně sestavenou Rusnokovu vládu tvrdí, že tím ČSSD zabrání opětovnému návratu pravice k moci ve Sněmovně, kde pravice deklaruje většinu 101 hlasu. Objevuje se argument, že je nutno zabránit návratu vlády ODS a TOP 09 právě tím, že budou všichni sociální demokraté hlasovat pro Rusnokovu vládu. Jenže tento argument matematicky nefunguje. I kdyby pro důvěru vládě Jiřího Rusnoka hlasovaly ukázněně všechny tři opoziční kluby, nebude to na zabránění návratu pravice stačit. Půjde tedy jen o gesto, které samo o sobě nezmění výsledek minulých voleb a rozložení sil v Poslanecké sněmovně. Rusnokova vláda není schopna přehlasovat pravici ve Sněmovně, stejně jako nebyla schopna ji dotlačit k podpoře předčasných voleb. Ti, kdo označují Rusnokovu vládu za spolehlivý val, bránící návratu pravice ignorují realitu a vytváří iluzi. A tak je to s prezidentskou vládou i v dalších ohledech.

Jde bohužel o jakési šidítko pro levicově orientované voliče. ČSSD přece ví, že proto, aby se mohly přehodnotit pravicové reformy Topolánkovy a Nečasovy vlády je potřeba změnit řadu zákonů. To vyžaduje většinu, kterou lze v Poslanecké sněmovně získat jen novými volbami. Stejně to platí i pro změny ve státním rozpočtu. Pokud se nemají nové investice a další prorůstová opatření financovat na dluh, musí se radikálně zvýšit příjmy státu, včetně boje s daňovými úniky formou zavedení registračních pokladen a majetkových přiznání. Prosadit tyto změny zákonů bez voleb nelze. Rusnokova vláda nemůže dát skutečnou odpověď na požadavek hluboké změny hospodářské a sociální politiky. Pokud to dnes slibuje a naznačuje, vytváří jen iluzi. Iluzi toho, jakoby už levice vládla. To dříve či později povede ke zklamání levicově a levo-středově orientovaných voličů, jejichž naděje na viditelné změny nemůže být touto vládou naplněna. Naopak ODS a TOP 09 to umožní odpočinout si v opozici a vymezit se proti ve skutečnosti bezzubé politice Rusnkovy vlády, která bude v zajetí pravicové většiny ve Sněmovně.

Pokud vidím vládu Jiřího Rusnoka jako šidítko, mám proto i personální argumenty. Je až komické, jak řada ministrů, dlouhodobě pravicově orientovaných, nyní mlží a skrývá své skutečné hodnotové vymezení, jen aby před hlasováním o důvěře nepopudili levicovou opozici ve Sněmovně, která jediná může vládě poskytnout alespoň menšinovou pozici při hlasování a tím i jakési zdání legitimity.  Přitom je zřejmé, že ministři jako Balvín, Holcát či Žák přichází z prostředí historicky blízkého ODS. V ODS byl kdysi i ministr Pecina, premiér Rusnok radil pravicové Nečasově vládě v poradním orgánu NERV a Fischer v minulosti opakovaně naznačoval, že byl voličem TOP09 ajako s nominantem na premiéra s ním v roce 2009 přišel Mirek Topolánek. Obsazení klíčových vládních pozic takto orientovanými ministry mi zabraňuje v tom, abych mohl Rusnokovu vládu pokládat za vládu levicovou.   

Omezení, která ve staré Sněmovně platí pro Rusnokovu vládu, by samozřejmě platila i pro eventuální menšinovou vládu ČSSD, pokud by jejím sestavením prezident Zeman pověřil ČSSD ve druhém pokusu. Takové řešení by však mělo oproti vládě Jiřího Rusnoka jednu velkou výhodu, odpadla by otázka demokratické legitimity, protože ČSSD je nejsilnější parlamentní stranou a vyhrála minulé volby. Debata o nové vládě by se tak vrátila tam, kam v souladu s parlamentním charakterem naší demokracie patří, na půdu Poslanecké sněmovny. Ani menšinová vláda ČSSD by bez voleb nemohla prosadit žádné razantní změny, mohla by ale přispět k uklidnění vyostřené politické situace, včetně omezení střetů mezi pravicí ve Sněmovně a prezidentem republiky, a co je mimořádně důležité, ke zlepšení obrazu země v zahraničí.

Myslím, že ČSSD musí hrát s občany poctivou a otevřenou hru. Nepodporovat šíření iluzí, které nemají oporu v realitě parlamentní demokracie. Byť to není právě teď populární. Jasně říci, že šidítka v podobě prezidentské vlády nic skutečně důležitého nevyřeší, protože změnu mohou přinést až volby do Poslanecké sněmovny. Pokud má být ODS a TOP 09 napříště spolehlivě v opozici, musí nejprve ČSSD výrazně vyhrát parlamentní volby a změnit poměr sil v Poslanecké sněmovně skrze vůli voličů, ne zákulisními tahy a nakupováním přeběhlíků.

Ne srpnové hlasování pro Rusnokovu vládu, ale porážka ODS a TOP 09 v demokratických volbách zabrání skutečnému návratu pravice k moci. A v neposlední řadě dodávám, že politickým ambicím ČSSD by nepochybně slušela i důsledná věrnost hodnotám parlamentní demokracie a schopnost odolávat populismu a zjednodušování, čili projev pevnějšího charakteru.

Mgr. Bohuslav Sobotka, předseda ČSSD, stínový předseda vlády
zdroj: www.cssd.cz

 

CVVM: ČSSD by volby vyhrála s velkým náskokem, podporuje ji 40% obyvatel

24.04.2013 Stranické preference a volební model v dubnu 2013.

ÚČAST VE VOLBÁCH

Na otázku „Představte si, že by příští týden byly volby do Poslanecké sněmovny. Šel  byste volit?“ odpovědělo kladně 59 % dotázaných s volebním právem („rozhodně ano“ 30 % a „spíše ano“ 29 %), 34 % záporně („spíše ne“ 11 %, „rozhodně ne“ 23 %). Zbytek dotázaných (7 %) zvolil odpověď „neví“. Ze získaných dat tedy vyplývá, že  deklarovaná volební účast je v současné době poněkud nižší než reálná účast v posledních parlamentních volbách v květnu 2010 (62,6 %).

AKTUÁLNÍ STRANICKÉ PREFERENCE 

Všem dotázaným s volebním právem, kteří účast ve volbách nevyloučili (tj. kromě těch, kteří odpověděli, že se voleb „rozhodně“ nezúčastní), byla položena otevřená otázka (bez použití seznamu politických stran) mapující, kterou stranu by dotázaní volili za předpokladu, že by se příští týden konaly volby do Poslanecké sněmovny.∗
Strukturu získaných odpovědí přináší přehled v grafu 1.

Stranické preference představují aktuální rozložení sympatií k politickým stranám v celé společnosti a nelze je zaměňovat s předpovědí reálného volebního chování, resp. volební prognózou. Při interpretaci stranických preferencí je nutno brát zřetel na to, že do souboru je zahrnuta i přibližně třetina populace, která k žádné straně neinklinuje, případně není ochotna zúčastnit se voleb (viz graf 1).

Volební model vychází z aktuálních stranických preferencí a simuluje reálné rozvržení voličských hlasů v hypotetických volbách (viz graf 2). Do souboru (N=543) jsou zařazeni pouze ti dotázaní, kteří deklarovali volbu nějaké strany a zároveň uvedli, že by se voleb zúčastnili (tj. v dotazu na volební účast zvolili varianty „rozhodně ano“ a „spíše ano“). Volební model tedy nezahrnuje respondenty, kteří se voleb nechtějí zúčastnit nebo nevědí, zda se jich zúčastní (varianty „spíše ne“, „rozhodně ne“ a „neví“).

převzato ze: www.cssd.cz

zdroj: https://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c1/a7000/f3/pv130424.pdf

2014: Nový začátek pro naši zemi: Pročtěte si programovou rezoluci 37. sjezdu ČSSD v Ostravě!

20.03.2013 HLEDEJME CESTU SPOLEČNĚ

V naší zemi roste nejistota z budoucnosti a hluboká nespokojenost se stavem politiky. Česká vláda, místo aby hledala účinné prostředky, jak mírnit dopady krize a překonat ji, ničí i ty instituce, které dosud dobře fungovaly, bezhlavě tlumí zdroje rozvoje – a přenáší vzniklé náklady na široké vrstvy obyvatelstva. Zároveň ignoruje všechna vážná varování, že její tzv. reformy krizi dále prohlubují.

Máme sice svobodné volby, zvolené zástupce, ale chod státu jako by stále určoval někdo jiný. Co se dnes děje, velká část lidí odmítá. Vládní politika dále zhoršuje postavení sociálně slabších, ohrožena je i střední vrstva. Politika slouží výhradně úzké oligarchické skupině. Vláda, která se vymyká demokratické kontrole, nemá šanci v boji s korupcí a klientelismem.

Je třeba znovu svést zápas o svobodu rozhodovat, v jaké zemi chceme žít. V lidech nesmí růst pocit, že nejsou schopni ovlivnit vývoj a směřování společnosti.

Před ČSSD se nejpozději v  roce 2014 otevírá historická příležitost. Díky rozhodnutí voličů z října 2010 a 2012 má Senát jasnou sociálně demokratickou většinu. Levicové či levostředové koalice vedou 12 ze 14 krajů. Pro nadcházející pětileté období byl zvolen prezident republiky, který se hlásí k levicovým hodnotám. Pokud ČSSD dokáže vyhrát volby do Poslanecké sněmovny, vznikne šance prosazovat sociálně spravedlivou politiku, založenou na  svobodě a  solidaritě, v rozsahu, jaký tu ještě po roce 1989 nikdy nebyl. Tuto šanci nesmí ČSSD promarnit!

Vinou chybné a zásadně vadné politiky pravicových vlád jsme se ocitli v situaci, jejíž řešení nebude jednoduché, snadné ani rychlé. ČSSD je přesvědčena, že jediným východiskem je, aby se všichni, kterým upřímně záleží na osudu naší země, na osudu současné i budoucích generací, sešli u jednacího stolu, začali spolupracovat a hledat řešení společně.

Naléhavě vyzýváme k  okamžitému zahájení zásadního programového dialogu o  řešení problémů naší země, a to bez ohledu na příslušnost k tomu či onomu světonázoru či ideologickému proudu. Nehodláme přitom slevovat ze svých programových zásad. Nicméně chceme a můžeme otevřeně diskutovat o rozsahu a konkrétních cílech veřejných politik i o způsobech jejich realizace. Jako vstup do takové debaty nabízíme následující programový dokument.

Věříme, že jedině při takovém postupu budeme lépe než současná vláda připraveni na brzké převzetí vládní odpovědnosti.

zdroj a celé znění programové rezoluce Sjezdu ČSSD 2013: www.cssd.cz

Olga Sehnalová pro Parlamentní listy: Přenáším do EU konkrétní problémy lidí

7. 3. 2013 Poslankyně Evropského parlamentu, Olga Sehnalová, odpovídala na otázky Parlamentních listů. Celý rozhovor, který vyšel v březnovém čísle si můžete stáhnout níže. Zdroj: sehnalova.cz

https://www.sehnalova.cz/prilohy/919/Parlamentn%C3%AD%20listy_rozhovor%20OS.pdf

Šaškárna. A ještě lžou, říká profesor financí o Drábkově důchodové reformě

27. 2. 2013 ROZHOVOR Profesor Jaroslav Vostatek, který přednáší na Vysoké škole finanční a správní a který se dlouhá léta zabývá sociálním a soukromým pojištěním, varuje, že penzijní fondy při získávání klientů do druhého pilíře důchodové reformy používají lživé argumenty. Podle něj problém se stárnutím obyvatel politici vyřešili prodloužením věku odchodu do důchodu. „Pro vývoj důchodů je stejně nejdůležitější, jak se vyvíjí ekonomika. Když bude vysoká nezaměstnanost, tak budou stejně peníze na důchody chybět,“ upozornil v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz profesor Vostatek.

zdroj a znění celého rozhovoru zde: www.parlamentnilisty.cz

... oprostí se od křivd?

Rozhovor Bohuslava Sobotky, předsedy ČSSD, pro deník MF Dnes.

zdroj: www.cssd.cz

30. 1. 2013

Návrh senátorů k Ústavnímu soudu pro zrušení části amnestie prezidenta V.Klause

15.01.2013 Senátoři žádají zrušení druhého článku amnestie, kterým prezident nařídil zastavit trestní stíhání trvající déle než osm let se sazbou do deseti let. Jde o část pardonující tuneláře, podvodníky a korupčníky největších dosud nedošetřených či pravomocně dosud neuzavřených trestních kauz týkajících se zejména privatizačních a daňových podvodů, vytunelovaných bank, kampeliček a investičních fondů či konkurzní mafie kolem soudce Jiřího Berky.

Výzva občanům: Potřebujeme prezidenta, který sjednocuje. To je Jiří Dienstbier!

8. 1. 2013

Chceme, aby se českým prezidentem stal Jiří Dienstbier. Je to člověk, který má na rozdíl od všech tří zbývajících uchazečů ve všech podstatných ohledech čistý štít.Kvůli svým zásadám a ideálům se dokázal postavit i své vlastní straně. Přitom v ní dokáže opakovaně získávat podporu. Reprezentuje dobrou tradici, vždyť už v roce 1989 se účastnil hnutí za obnovení demokracie, přitom není na rozdíl od všech ostatních kandidátů spjat s žádnými skandály, omyly či zklamáními, která polistopadový vývoj přinesl.

zdroj s celým textem a seznamem signatářů: www.cssd.cz

Děkujeme všem voličům, kteří využili svého práva a přišli k volebním urnám v krajských volbách.               

Přijít k volbám a vyjádřit tímto prostřednictvím svůj názor má velký smysl zejména ve státě, ve kterém neexistuje možnost vyjádřit se k závažným otázkám vývoje společnosti například prostřednictvím referenda. Této možnosti brání řadu let pravicové strany a vlády s jejich účastí.

Každý hlas pro naše kandidáty zavazuje Českou stranu sociálně demokratickou k využití svého vlivu v krajském zastupitelstvu k prosazování svých priorit, sledujících maximální prospěch občanů.

14. 10. 2012

Josef Navrátil, předseda místní organizace ČSSD v Hulíně

Lidé myslí víc, než by si politici TOP 09 přáli!

Dostal se mi do rukou volební leták koalice „Starostové a TOP09“, která používá své zaklínadlo, že „lid“, „občané“ nebo jinak nazvané skupiny jsou pro něco nebo proti něčemu víc než si myslíte. Je ve stejném duchu nepravd o tom, jak je Zlínský kraj špatně spravován, a slibů, jdoucích proti každodenním dopadům politiky této strany na vládní úrovni.

Jen pro ukázku se budu věnovat jedinému, protože kdo by četl dlouhé elaboráty s výčtem všeho, co vypuštěné do éteru z jejich dílny, není pravda nebo jde o bohapusté lži. „Našemu kraji 1 miliardu ročně“, tak se jmenuje článek, nad nímž se usmívá kandidát na hejtmana Petr Gazdík. Už samotná částka, uvedená s přesností na desetikoruny, je výsměchem intelektu každého občana. Výnosy obcí jsou totiž zákonem udány jako podíl na vybíraných daních. Petr Gazdík je pašák jiného zrna než Miroslav Kalousek, který se dokázal zmýlit při sestavování státního rozpočtu na rok 2008 o téměř 10%, což činí sumu přesahující 100 000 000 000,- Kč. Petr Gazdík nám tvrdí, že ví s přesností na tisíciny procenta, kolik daní se podaří vybrat v příštích letech a že výše vybraných daní bude dokonce každý rok stejná. Ale nyní už k tvrzení, že si polepšíme. Jednoduchou matematikou, kterou by snad zvládl i ministr Kalousek (nebudeme používat záporné znaménko, protože k rozdílu mezi plus a mínus se zřejmě ve svých znalostech nedopracoval -pro rok 2008 odhadoval růst tj. plus 4,8% a skutečnost byla mínus 4,7%, takže se vlastně trefil téměř přesně), se dostaneme k tomu, že nás Petr Gazdík vodí za nos tím, že nám neříká celou pravdu. S velkou slávou se snížil podíl velkých měst Praha, Ostrava, Brno a Plzně, a podle odhadu tak za rok tato přijdou přibližně o cca 1,1 miliardy Kč. Menší města a obce by měly mít celkem navíc 13 miliard Kč. Že to nějak nesedí? No nesedí! Jedna miliarda není třináct miliard (snad opět jen v počtech Miroslava Kalouska by to mohlo sedět). Kde se tedy vezme těch 12 miliard, které přijdou na účty obcí a měst a nejdou na vrub velkých měst? Tady se skrývá pravda: novela ruší národní dotační programy pro obce, které tyto peníze místo toho získají právě na základě posílení příjmů z rozpočtového určení daní. Tímto přesunem by měly získat 10,5 miliardy korun, asi 1,5 miliardy korun mají získat z částky, kterou v současné době obsahuje kapitola Všeobecná pokladní správa jako příspěvek na školství. Ale ta pravda není celá. Koalice zvýšila a chce dále zvýšit daň z přidané hodnoty. Když se nebudeme vracet k letošnímu zvýšení a budeme se věnovat jen záměru zvýšit zase a to o jedno procento od začátku příštího roku, dojdeme k zajímavých propočtům a souvislostem. V článku v týdeníku Kroměřížska „Koalice ODS a TOP09 se Starosty zvýšením DPH likviduje regiony“ je jednoduchý propočet případného dopadu na občany. Pokud by byla zachována jejich spotřeba, vydali by za rok navíc ze svých peněženek (určitě nebude Petr Gazdík říkat „naše peněženky“) o 1 100 000 000 Kč navíc. A na kolik přijde zvýšení DPH obce a města? To se v článcích lídrů kandidátky, slibujících, jak to všechno změní a napraví, nedočteme. Zdravotnictví bude lepší (náklady díky DPH ale neustále rostou a koalice má záměr zavírat nemocnice, jen se to má „provalit“ až po volbách), silnice budou lepší (ale peněz je díky vládní koalici pro údržbu stále méně), postaráme se o naše seniory (ale částky na provoz krajských sociálních zařízení vládní koalice neustále škrtá), školství bude vzkvétat (ale vládní koalice rozpočet na školství snižuje). A tak bychom mohli pokračovat ve výčtu planých prohlášení, která jsou v naprostém protikladu s tím, jak Petr Gazdík v Parlamentu ČR hlasuje. Všechny tyto dopady na krajské hospodaření a jeho fungování „zařídil“ i jeho hlas, a ostatní kandidáti podporují tohoto kandidáta na hejtmana a tudíž i jeho politiku.

Nakonec jen ještě ke lži, že koalice ODS a ČSSD je podvod na voličích. Ani jedna z těchto stran před volbami neslibovala, že neuzavře koalici s tou druhou. Voliči nějak rozhodli a výsledkem jednání a snahy ČSSD prosadit ze svého programu maximum byla koalice  ČSSD+ODS+KDU-ČSL. Nikoliv koalice ČSSD-ODS, alespoň to by si mohl pan Gazdík přečíst. Zadlužení kraje začalo, přes velice nepříznivou situaci na straně příjmů díky špatné politice vlád Nečase a Topolánka, konečně klesat a je dobře, že se i za tohoto stavu podařilo zachovat všechny důležité funkce kraje. Jen pro připomenutí, v obdobích 2000-2004 a 2004-2008 měla ČSSD vždy 7 zastupitelů z celkového počtu 45. Jak velký asi byl rozhodovací vliv na sílu ODS+KDU-ČSL?

Na konci této perly volební agitace je ještě zmínka o tzv. Zlínské výzvě. Smyslem je, aby koalice TOP09 se Starosty, která se už stačila za dva roky znemožnit a zprotivit občanům, doporučila jiné strany, kterým by, jako v případě Věcí veřejných, měl volič tzv. skočit na lep. Volby smysl mají a lidé na to přijdou. A ten smysl není v tom, že půjdou volit toho, koho jim „nezištně“ Petr Gazdík doporučí.

Lidé jsou chytřejší a chtějí pravdu víc

než lež, dokonce víc než si myslíte!

Rudolf Vykydal

VAROVÁNÍ

Z druhého důchodového pilíře už nikdy nevystoupíte – podpisem se upíšete na celý život bez možnosti své rozhodnutí změnit!

k 1. lednu 2013 má vstoupit v platnost Zákon o důchodovém spoření č. 426/2011 Sb. jeho text si můžete pročíst například zde:

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-426

 

K tomuto zákonu a k jeho dopadům několik vážných poznámek a varování. Jeho smyslem je dostat část prostředků z dosavadního průběžně financovaného důchodového zabezpečení spravovaného státem (jeho náklady jsou uváděny vě výši 1,41%) do správy soukromých institucí, které začnou vyplácet důchody až po několika desítkách let!!!! Jeho spuštění a zapojení občanů bude důvodem ke snižování úrovně důchodového zabezpečení jak jej známe dosud.
Tak tedy například:

- neexistuje žádná ochranná lhůta po podepsání smlouvy, ve které by si klient svůj podpis mohl rozmyslet a své rozhodnutí změnit. Ministerstvo financí vedené panem Kalouskem návrh na zavedení ochranné lhůty neakceptovalo!

- lze očekávat kampaň, a propagace ve veřejnoprávní televizi to již naznačuje, ve které budou občané pod masivním tlakem reklamy a „vysvětlovací kampaně“.  Již schválený zákon totiž mimo jiné stanovuje, že lidé nad 35 let mají na případný vstup šest měsíců, počínaje 1. lednem 2013, kdy druhý pilíř startuje. Poslední "šancí" je tedy 1. červenec 2013.

Mladší zájemci o druhý pilíř budou při vstupu omezeni pouze věkem. Mohou vstoupit nejpozději v kalendářním roce, v němž dovrší 35 let, a nejdříve v osmnácti. Ale penzijní společnosti se budou velmi snažit tuto kořist ulovit. Budete platit jako mourovatí, jak určili vládní zákonodárci podle písma hlavního výběrčího "stále nižších daní" Miroslava Kalouska:

Vždyť zákon ve svém paragrafu 32 stanovuje, že:

 (1) Penzijní společnost má nárok na úplatu hrazenou z majetku v důchodovém fondu, jejíž výše musí být stanovena ve statutu důchodového fondu; tato úplata je tvořena

a) úplatou za obhospodařování majetku v důchodových fondech,

b) u konzervativního důchodového fondu, vyváženého důchodového fondu a dynamického důchodového fondu úplatou za zhodnocení majetku v těchto důchodových fondech.

(2) Z úplaty se hradí veškeré náklady, které hradí penzijní společnost v souvislosti s důchodovým spořením třetím osobám, zejména

a) úplata za výkon činnosti depozitáře důchodového fondu a auditora,

b) poplatky hrazené bance,

c) odměna jiným osobám než penzijní společnosti za výkon činností podle § 91,

d) poplatky hrazené osobě provádějící vypořádání obchodů s investičními nástroji, převodním místům, obchodníkům s cennými papíry,

e) náklady na propagaci a reklamu,

f) náklady na zprostředkování smluv o důchodovém spoření.

Přičemž:

  • (3) Výše úplaty podle odstavce 1 písm. a) nesmí překročit
  • a) 0,3 % z průměrné roční hodnoty fondového vlastního kapitálu v důchodovém fondu státních dluhopisů,
  • b) 0,4 % z průměrné roční hodnoty fondového vlastního kapitálu v konzervativním důchodovém fondu; takto stanovená úplata se sníží o náklady tohoto důchodového fondu na nákup, prodej a držení cenných papírů vydávaných fondem kolektivního investování,
  • c) 0,5 % z průměrné roční hodnoty fondového vlastního kapitálu ve vyváženém důchodovém fondu; takto stanovená úplata se sníží o náklady tohoto důchodového fondu na nákup, prodej a držení cenných papírů vydávaných fondem kolektivního investování,
  • d) 0,6 % z průměrné roční hodnoty fondového vlastního kapitálu v dynamickém důchodovém fondu; takto stanovená úplata se sníží o náklady tohoto důchodového fondu na nákup, prodej a držení cenných papírů vydávaných fondem kolektivního investování.

 

Další poplatky:

(1) Penzijní společnost má kromě úplaty podle § 32 nárok pouze na jednorázové poplatky od účastníka za

a) změnu strategie spoření podle § 11,

b) převod prostředků účastníka k jiné penzijní společnosti podle § 12,

c) odeslání výpisu důchodového spoření častěji než jednou ročně,

d) poskytování informací jiným způsobem, než stanoví tento zákon.

(2) Výše poplatku za změnu strategie spoření podle odstavce 1 písm. a), která musí odrážet účelně vynaložené náklady na její provedení, činí nejvýše 500 Kč.

(3) Výše poplatku podle odstavce 1 písm. b) činí nejvýše 800 Kč.

(4) Poplatek za převod podle odstavce 1 písm. b) hradí účastník. Tento poplatek není hrazen z prostředků účastníka evidovaných na osobním penzijním účtu. Započtení tohoto poplatku proti převáděným prostředkům účastníka není přípustné.

(5) Výše poplatku za úkony podle odstavce 1 písm. c) a d) musí odrážet účelně vynaložené náklady na jejich provedení.

 

A co lovčí?

Ti co budou nabízet a zprostředkovávat důchodové spoření dostanou cca 800,- Kč za každou ulovenou „ovečku“. A až budou odloveny, nastane čas, kdy se dají ovečky přesvědčit a převést z jednoho stáda do stáda jiného, a opět za penízky výše zmíněné.

Úplata za nabízení a zprostředkování důchodového spoření

(1) Výše odměny podle § 32 odst. 2 písm. c) nesmí překročit 3,5 % průměrné mzdy v národním hospodářství vyhlašované Ministerstvem práce a sociálních věcí za první až třetí čtvrtletí předcházejícího kalendářního roku podle zákona o zaměstnanosti za uzavření jedné smlouvy o důchodovém spoření. Rozhodným okamžikem pro výpočet odměny je den uzavření smlouvy o důchodovém spoření.

(2) Ustanovení odstavce 1 platí i pro změnu smlouvy.

 

§ 36

Náklady na uzavření smlouvy o důchodovém spoření

Souhrnná výše všech nákladů vynaložených v průměru na uzavření jedné smlouvy o důchodovém spoření nesmí po odečtení odměny podle § 32 odst. 2 písm. c) překročit hodnotu 500 Kč.

 

§ 37

Náklady na propagaci a reklamu a jiné náklady na podporu prodeje

Náklady penzijní společnosti vynaložené na propagaci a reklamu a jiné náklady na podporu prodeje nesmí za kalendářní rok překročit hodnotu tisícinásobku průměrné mzdy v národním hospodářství vyhlašované Ministerstvem práce a sociálních věcí podle zákona o zaměstnanosti za první až třetí čtvrtletí předcházejícího kalendářního roku. Do limitu podle věty první se nezahrnují náklady, které penzijní společnost vynaložila na propagaci a reklamu a podporu prodeje v souvislosti s doplňkovým penzijním spořením.

 

Přechodná ustanovení

(1) Po dobu 1 roku ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona smí náklady penzijní společnosti na propagaci a reklamu a jiné náklady na podporu prodeje podle § 37 dosáhnout za kalendářní rok hodnoty až 3000násobku průměrné mzdy v národním hospodářství vyhlašované

 

 

Druhý pilíř znamená, že účastník vyvede tři procenta sociálního pojistného z prvního státního pilíře na svůj individuální účet. K tomu bude povinen spořit dvě procenta ze své hrubé mzdy, to znamená, že se mu bude o to krátit mzda po zbytek života. Více ani méně spořit nemůže.

  • stát ke spoření neposkytne ani příspěvek, ani daňové úlevy, není možný ani příspěvek zaměstnavatele
  • návratnost vložených prostředků není nijak zaručena (lze dosáhnout i záporných výnosů)
  • k penězům se účastník dostane až po dosažení důchodové ho věku jen prostřednictvím penze. Jednorázové vyrovnání neexistuje. Penze může být buď doživotní nebo na 20 let.
  • neexistuje tzv. výsluhová penze vyplacením části prostředků např. po xx letech spoření
  • výše státního důchodu se sníží v závislosti na délce a výši spoření ve II. pilíři (snížení může činit až 15 procent po 30 letech spoření)
  • pokud zemře zůstavitel, kterému byl vyplácen doživotní starobní důchod, neobdrží dědic nic (zbytek nevyplacených prostředků naspořených v rámci druhého pilíře včetně vyvedeného pojistného propadne.
  • Pokud je vyplácen důchod se sjednanou dobou dvacet let, výplata pokračuje u dědice po zbytek doby ve formě pozůstalostní penze ve stejné výši. Pokud zemře účastník v době spoření a dědic nemá účet ve druhém pilíři a ani si jej nezaloží, pak se dědický podíl, včetně vyvedeného pojistného ze státního pilíře, vyplatí jednorázově.
    V případě, že dědic sám spoří ve druhém pilíři, pak je jeho dědický podíl včetně vyvedeného pojistného převeden na jeho účet u penzijní společnosti a k penězům se dostane přes až po dosažení důchodového věku.

Podklady sestavil z veřejně přístupných zdrojů:

Rudolf Vykydal

"Evropská potravinová pomoc chudým funguje. Proč ji rušit?“

MUDr. Olga Sehnalová, MBA

poslankyně Evropského parlamentu za ČSSD

Současná česká vláda zastává jako jedna z mála v Evropské unii názor, že o nejchudší osoby by se v Evropě měly starat výlučně národní státy a role Evropské unie není potřebná.
Jaká je praxe fungování pomoci nejchudším v České republice? Na severní Moravě se o tom přesvědčili právě v letošní zimě. Před několika dny zde řešili problém, kdy několik matek samoživitelek s dětmi nedostalo od státu včas potřebné sociální dávky. Sociální dávky dostávají potřební obvykle kolem 20. dne v měsíci. Stát ale v lednu „zajížděl“ nový systém, kvůli čemuž řada lidí, nejen svobodných matek s dětmi, nemělo peníze ještě 7. února. Zůstali tedy skoro půl měsíce bez prostředků!
O matky s dětmi z havířovského azylového domu se naštěstí postarala tamní Armáda spásy a Potravinová banka v Ostravě, které těm nejzranitelnějším zajistily základní potravinové balíčky. Právě podle Potravinové banky, která evropskou potravinovou pomoc v podobě těstovin, cukru, mouky a dalších komodit pravidelně využívá, funguje dodávka potravin vždy bez problémů a jakýchkoli prodlev.
"Kladu si tedy otázku, proč bychom se měli spoléhat pouze na národní úroveň, když ta evropská evidentně funguje bez problémů a včas. Nevidím proto důvod, proč v současné době, kdy čelíme velkým sociálním problémům, tuto potravinovou pomoc rušit,“ říká Olga Sehnalová.
„Mám navíc silné pochybnosti o tom, že by současná česká vláda dokázala tuto fungující pomoc nějak uspokojivě nahradit. Proto plně podporuji další pokračování tohoto programu,“ dodává česká sociálnědemokratická poslankyně.
Evropský parlament dnes návrh nařízení „Rozdělování potravin nejchudším osobám v EU“ ve druhém čtení odsouhlasil bez jakýchkoli změn oproti prvnímu návrhu a dává tak Radě jasný signál, aby pomoc i v následujících dvou letech pokračovala.

_________________________
*Program rozdělování potravin nejchudším osobám v EU" byl doposud financován z Evropského zemědělského záručního fondu. Jeho rozpočet vzrostl z méně než 100 milionů EUR v roce 1987 na 500 milionů EUR od roku 2009,. Pomoci v současnosti využívá okolo 18 milionů nejchudších lidí v EU. Po rozsáhlém vyjednávání by měla tato iniciativa v následujících dvou letech přejít pod Evropský sociální fond a její rozpočet by se měl snížit na 113 miliard EUR. Ani v této podobě však Česká republika pokračování pomoci z Evropské unie nepodporuje a trvá na řešení na národní úrovni.
Štrasburk, 15.února 2012

Důchodová reforma

 

důchodová reforma.pdf (176,7 kB)

ČSSD má plán na zkrocení růstu dluhů. Chce zabránit, aby exekuce strhávaly do dluhové pasti stále více lidí

Mgr. Jiří Dienstbier

senátor za ČSSD, místopředseda ČSSD

 

ČSSD nesouhlasí se zbrklým prodlužováním mandátu české armády v Afghanistánu o další dva roky

PhDr. Lubomír Zaorálek

místopředseda ČSSD a Poslanecké sněmovny

 

ČSSD protestuje proti tomu, aby Nečasova vláda škodila vlastní zemi

Ing. Jan Mládek

stínový ministr financí stínové vlády ČSSD

 

 
Daj li medaili

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

Kalouskova rozpočtová a daňová politika ohrožuje budoucnost země, ocenění je absurdita roku 2011

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

Snaha vlády shodit vinu za svůj nesmyslný plán přeregistrovat všechny lékaře na kraj je falešná

MUDr. David Rath

stínový ministr zdravotnictví za ČSSD, hejtman středočeského kraje

 

Ještě ke sporu o důchodovou reformu

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

Nebezpečná vládní privatizace penzí

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

Kapitálový pilíř by měla vláda odložit

Ing. Jan Mládek

stínový ministr financí stínové vlády ČSSD

 

 

Za Šumavu zelenější!

PhDr. Robin Böhnisch
člen Poslaneckého klubu ČSSD

 

 

Založit penzijní reformu na nestabilních trzích není šťastné řešení

 

Ing. Jan Mládek

stínový ministr financí stínové vlády ČSSD

  

 Hospodaření ČSSD a společnosti Cíl – upřesnění mediálních informací

 

 

 

Varování před střetem mezi kraji a vládou P.Nečase

JUDr. Michal Hašek

hejtman Jihomoravského kraje, předseda asociace krajů

 

Řecko, můžeš za všecko!

Mgr. Radko Martínek

hejtman Pardubického kraje

 

 

Vláda vzkazuje: Šetřit budeme, ale jen na vás!

JUDr. Jeroným Tejc
místopředseda Poslaneckého klubu ČSSD

 

 

Amatérské a neodpovědné reformy vlády P.Nečase

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

 

Demokracie po česku aneb srovnání s britskou demokracií

Antonín Seďa

poslanec ČSSD - Uherské Hradiště

 

Výklad dlouholetého sporu o vyplacení příspěvků straně ED je čistě účelový a nepravdivý

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

 Premiér Nečas potvrdil řízenou likvidaci sociálního státu

MUDr. David Rath

stínový ministr zdravotnictví za ČSSD, hejtman středočeského kraje

 

Teď už vážně, pane ministře zdravotnictví!

prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc.
člen Senátorského klubu ČSSD

 

 

Švédský model fungování ekonomiky - možný vzor pro ČSSD

Doc. Ing. Milan Hrdý, Ph.D.
předseda MO ČSSD Nýřany

 

 

Mýtus vedlejších nákladů práce

doc. Ing. Jiří Havel, CSc.

poslanec Evropského parlamentu

 

Tři druhy lži

Mgr. Bohuslav Sobotka

předseda ČSSD

 

Kalouskova nestandardní zlodějna

PhDr. Lubomír Zaorálek

místopředseda ČSSD a Poslanecké sněmovny

 

Cesta na sever

Ing. Jan Mládek

stínový ministr financí stínové vlády ČSSD